Бізнес по виробництву верхнього одягу

781 11.06.2019

Серед безлічі сегментів швейного бізнесу лідируючі позиції займає пошиття верхнього одягу для чоловіків і жінок. Хоча при організації подібного справи знадобляться великі вкладення, але високий попит і рентабельність забезпечать найкоротший термін окупності. Згідно з думкою експертів, даний напрямок є найбільш перспективним навіть незважаючи на значну конкуренцію західних фірм із США і Європи, виробників з країн ближнього зарубіжжя. Як правило, іноземні товари характеризуються або поганою якістю (стосується переважно низького/середнього цінових сегментів з Китаю), або, навпаки, надмірно високими цінами. Буває, що асортимент зарубіжних моделей верхнього одягу також не рясніє різноманітністю моделей і відтінків, що на руку вітчизняним виробникам.

Бізнес по виробництву верхнього одягу

Перш ніж займатися бізнес-проектом і підрахунком майбутніх витрат і прибутків, важливо визначитися зі спеціалізацією вашого виробництва, планованим асортиментом товарів. Основна маса виробників в нашій країні займається масовим виготовленням. Існують цехи, що спеціалізуються на:

  • куртках;
  • пальто/вітрівках;
  • шубах;
  • жакетах і т. д.

Це пов'язано з тим, що для виробництва того чи іншого виду одягу, в залежності від використовуваного матеріалу, необхідно мати різне обладнання. Невеликі підприємства намагаються зупинитися на якомусь одному сегменті, що значно спрощує процес роботи і здешевлює його організацію. Більш того, пробитися на ринок з вузькою спеціалізацією для новачків буде куди простіше. Це ще більш актуально для тих, хто хоче виробляти дизайнерський одяг, наприклад, пальто з кашеміру з вишивкою, яскраві зимові пуховики, куртки з обробкою мереживом і багато іншого. Вільного простору на такому ринку поки що багато.

Пам'ятайте про те, що виготовлення дорогий дизайнерського одягу має сенс лише у великих містах (наприклад, у столиці). Важливо переконатися, що ви в змозі оплачувати послуги такого професійного дизайнера (або ж самі є таким), знаєте толк у виробництві та реалізації такої продукції, добре знайомі з останніми модними тенденціями. Складність тут буде полягати в пошуку модельєра-дизайнера або фірми-виробника, у яких можна запозичити лекала для майбутньої продукції.

Інший важливий момент – закупівля тканин. Потрібно знайти надійного постачальника якісної сировини. У більшості випадків при мануфактурі еліт-класу верхнього одягу, матеріали і фурнітура закуповуються за кордоном (іноді під конкретне замовлення). Реалізацію вже готової продукції можна здійснювати через великі точки продажів, онлайн-ресурси ну або ж звичайні магазини одягу (ваші або сторонні). Пам'ятайте, що власний магазин відкрити можна, але це пов'язане зі значними ризиками і складнощами, а інтернет-магазин зажадає масу вкладень в ефективне просування.

Виготовлення якісної і недорогої верхнього одягу виявиться більш прибутковим, оскільки попит на неї буде набагато вище, відповідно, обсяги продажів будуть рости. В результаті ви отримаєте набагато більш швидку окупність. Реалізацію можна здійснювати як через роздрібні точки продажу, так і оптом. При цьому для розробки ескізів вам не потрібно наймати дорогого дизайнера, замість цього вам підійдуть типові лекала. Матеріали/фурнітура для такого одягу без проблем можуть бути знайдені і у вітчизняних постачальників. Однак у цьому випадку важливо добре розбиратися в матеріалі.

Вибір сировини

Сьогодні для виготовлення зимового і демісезонного одягу нерідко застосовують комбіновані матеріали (також відомі як дубльовані). Різні варіації трикотажних, замшевих, синтетичних, натуральних, шкіряних, хутряних тканин дублюються пінополіуретаном. Подібна тканина може бути 2-шарові (основна сировина+поролон) або 3-шарової (лицьового матеріал+поролон+підкладка).

Бізнес по виробництву верхнього одягу

Існує два основних метода виготовлення подібних матеріалів:

  • клейовий;
  • вогневої.

Досить часто верхній одяг виготовляється з шкірозамінника. Цей двошаровий матеріал, який не поступається по зовнішньому вигляду натуральної шкіри, володіє низькою вартістю. Це пов'язано з тим, що еко-шкірі не потрібна обробка зрізів або волога і теплова обробка. Основа цього матеріалу виконана з трикотажу або іншої тканини, на яку наносять спеціальне покриття. Останнє буває поліуретановим, латексні або полівінілхлоридним. Обробка буває пориста, гладка/лакована. Також можливе нанесення принтів.

Ще один затребуваний тип – замша штучного походження. Це один з 2-шарових матеріалів на базі тканини/трикотажу. На одній з її частин є ворс, нанесений методом електростатики або шкурением особливого покриття. Багато варіації теплого одягу сьогодні виготовляють саме з еко-шкіри еко-замші, наприклад, пальто, куртки, жилети, півпальта та інші речі для чоловіків і жінок.

Класичні утеплені куртки виготовляють з плащової тканини. Існує кілька варіацій такого матеріалу:

  • прогумований;
  • бавовняний в комбінації з поліефірним волокном + водовідштовхувальний заповнювач;
  • з полімерним наповнювачем;
  • бавовняний з водовідштовхувальним заповнювачем.

Прогумований тип має гумове покриття, нанесене з боку вивороту. Плащівка з полімерним покриттям може мати додаткову обробку.

Варто приділити величезну увагу наповнювачем, що використовується в теплому одязі. Він необхідний в будь-яких речах, призначених для осінньо-зимового періоду. Серед найбільш дорогих матеріалів виділяють:

  • гусячий пух;
  • лебединий пух;
  • качиний пух.

Щоб знизити кінцеву вартість виробу, найчастіше будь-який вид пуху комбінують з пером. При виготовленні речей більш низької цінової категорії в якості наповнювача застосовують синтетичні матеріали, наприклад, синтепон, ватин, бавовняну вату та інші. Що стосується натурального пуху, то купують за кордоном. Вимоги до цього матеріалу досить високі. Існують особливі правила збору пуху, який проводиться у визначених районах і в певну пору року. Робота здійснюється вручну.

Для створення більш доступних моделей верхнього одягу застосовують штучні наповнювачі. Як запевняють багато виробників, вони несильно відрізняються від натуральних за своїми характеристиками. На ділі ж все залежить від типу волокна. Синтепон – найдешевший з існуючих штучних утеплювачів. Він же і самий холодний. Він відноситься до неткане типу і складається з поліефірних волокон. Найкращі показники спостерігаються у холлофайбер, файбертека, файберскина і пилифайбера. Волокна цих матеріалів являють собою кульки, спіралі та пружинки, не пов'язані між собою. В результаті вони здатні відмінно зберігати свою форму і утримувати тепло.

Ще один популярний матеріал – тінсулейт. Це синтетичний матеріал, який відомий як синтетичний пух. Волокна у нього дуже тонкі, легкі і пружні. Це дозволяє їм відмінно тримати об'єм повітря, який забезпечує відмінну ізоляцію від холоду. Тінсулейт виявиться ідеальним вибором в співвідношенні ціна-якість. З нього виробляють недорогу, але хороший зимовий і демісезонний одяг. Існує ряд інших матеріалів, що заслужили відмінну репутацію:

  • ізософт;
  • термоліт;
  • прималофт;
  • полифил;
  • вальтерм та інші.

Це матеріали останнього покоління. Їх все імпортують з-за кордону. Також існує ще один затребуваний матеріал – синтетичний лебединий пух. При виробництві застосовують надтонке силіконізоване волокно.

Багато вітчизняні виробники намагаються максимально заощадити на собівартості товарів, тому часто використовують дешевий матеріал, вказуючи на етикетках «поліестер». Насправді, це може виявитися будь-який штучний утеплювач.

З чого почати?

Бізнес по виробництву верхнього одягу

Відкриваючи справу по пошиву верхнього одягу, слід подумати про оренду відповідного приміщення під цех і про придбання відповідного обладнання. Плануючи невелике виробництво зі штатом близько 10 осіб, ви можете обмежитися:

З усього перерахованого можна заощадити на швейних машинках, купивши китайську/корейську модель. Що стосується оверлока, то можна придбати один п'яти нитковий і один 3-нитковий. Відмінний спосіб заощадити на техніці – купити б/у швейне обладнання. Звичайно, постачальники скажуть, що в результаті це може для вас погано скінчитися. Таке може статися, оскільки техніка швидше буде виходити з ладу в процесі роботи. Проте тут все залежить від строків і умов її минулої і теперішньої експлуатації. Якщо ви або хтось із ваших знайомих розбираєтеся в швейної техніки, то заощадити на устаткуванні не складе праці, купивши якісну б/у техніку. В цьому випадку вартість повного набору складе близько $4500. Нова техніка може обійтися вдвічі дорожче.

Крім основної техніки для безпосереднього виробництва, вам також знадобиться техніка для вологого і теплової обробки. Така техніка буде потрібно у випадку виготовлення пальт, піджаків, плащів та інших виробів. Набір обладнання складається з таких елементів як:

Крім перерахованого вище, вам також знадобиться розкрійний стіл з ножем для розкрою. Вартість обладнання складе в районі $3500 (крім витрат на основну швейну техніку).

Говорячи про площі приміщення, варто мати на увазі, що навіть невеликий цех зажадає площі не менше 100 м2. Ціна за арену обумовлена такими факторами як стан приміщення і його розташування. Якщо будівля знаходиться в центрі, то орендна плата виявиться в рази вище, тому краще віддати перевагу околиці, а то й міста-сателіти. Не забувайте про те, що вам також доведеться платити за комунальні послуги. Ні в якому разі не орендуйте приміщення в аварійному стані або потребує капітального ремонту. Краще всього вибрати приміщення, яке вже готове до експлуатації і не сире. Ідеальний варіант – оренда приміщення на вже діючій фабриці. Вартість може виявитися вище, але це в будь-якому випадку вигідніше ремонтів або переобладнання. До того ж, ви завжди зможете орендувати якесь обладнання у колег замість покупки нового.

Ще одна важлива стаття витрат – закупівля матеріалів. Головне завдання на початковому етапі полягає в тому, щоб придбати матеріали та фурнітуру для початкової партії виробів. Також вам буде потрібно врахувати в бюджеті витрати на зарплати працівникам (кравцем, закройщикам, технологів, механіків, бухгалтеру, дизайнерам і іншим). Купувати сировину і займатися реалізацією товарів на перших порах можна і самостійно в цілях економії.

Щоб розуміти загальну картинку, організація невеликого виробництва зі штатом 10 осіб з усіма витратами обійдеться близько $8000. Не варто лякатися великих цифр, оскільки рентабельність такого бізнесу становить майже 30%, а цей показник досить високий. Це говорить про те, що окупність всіх витрат на створення виробництва займе близько 1 року. Не забувайте про те, що верхній одяг має чітко виражену сезонність. Попит різко зростає у вересні-жовтні, січні-лютому. Самий пік продажів спостерігається в осінній період. Багато виробники і реалізатори готують розпродаж в кінці зимового сезону, що дозволяє швидко розпродати залишилися моделі.

Основна робота з пошиття теплого одягу припадає на літній період. Під час високого попиту зазвичай розробляють нові моделі і купують тканини і фурнітуру.

Необов'язково чекати великої партії виробів. Як тільки ви отримуєте готові зразки, можна сміливо приступати до продажу. В ідеалі краще скласти каталог товарів. Важливо, щоб він містив не тільки ключову інформацію про представлених моделях, але й гарні якісні фотографії продукції. Рекомендується навіть скористатися послугами професійних моделей, оскільки такий підхід гарантує більш швидку окупність. Навряд чи великий інтерес викличуть м'яті пальто, недбало розкладені на столі. І ціна тут значення майже не має.

Бізнес по виробництву верхнього одягу

Ще одне важливе питання в бізнесі – питання просування. Використовуйте всі доступні способи розкрутки, в тому числі:

  • участь в різних заходах (наприклад, виставках);
  • розміщення оголошень у різних журналах і газетах;
  • дзвінки оптовикам (компаніям) і т. д.

Багато виробники хочуть реалізовувати продукцію через великі гіпер - і супермаркети. Однак статистика доводить, що такий спосіб реалізації має дуже низькі результати. До того ж, вам доведеться платити чималу суму за те, що ваш товар буде представлений на їх полицях. Для молодого підприємства ціна зазвичай просто непідйомна.

Відразу ж відкривати свій магазин теж невигідно. Тому краще організувати інтернет-магазин, що буде коштувати в районі $500, після чого займатися його просуванням. Інший варіант, про який також не варто забувати, – реалізація через існуючі магазини верхнього одягу або точки продажу на ринках. Другий варіант виявиться оптимальним рішенням для виробників недорогий верхнього одягу.

Замовити будь-яке промислове швейне обладнання, задати питання або отримати вичерпну консультацію Ви можете за телефонами:

+38 067 383 90 53 (моб.) Kyivstar
+38 063 383 90 53 (моб.) Lifecell
+38 050 383 90 53 (моб.) Vodafone