Бізнес з пошиття одягу

380 11.06.2019

Один з найпопулярніших товарів на сьогоднішній день – це одяг. Затребуваність цієї категорії не згасне незалежно від політичної чи економічної ситуації в країні, як і попит на житло або продукти харчування. Існує як повсякденний одяг, так і спецодяг, спортивна екіпіровка та інші види товарів.

Бизнес по пошиву одежды

Умовно кожен підтип одягу можна розділити на кілька груп:

  • верхній одяг;
  • білизна;
  • галантерея;
  • легкі сукні;
  • головні убори;
  • аксесуари та спорядження.

Найбільший попит і рентабельність зазвичай мають легкі сукні. Сюди відносять:

  • чоловічі сорочки;
  • піджаки;
  • джинси
  • жилетки;
  • штани для чоловіків;
  • блузи;
  • светри/кардигани/кофти;
  • спідниці/сукні і т. д.

Своєю затребуваністю такий одяг зобов'язана в основному різноманітності. Дизайну елементів гардеробу також приділяється особлива увага. Крім того, періодичність зміни цих виробів досить висока, оскільки вони змінюються як мінімум кожен сезон.

При всій своїй популярності ця ніша також має значну конкуренцію. Не варто забувати і про те, що попит багато в чому залежить від модних тенденцій, які змінюються досить часто. В результаті навіть самим виробникам доводиться вносити корективи у свої розробки. Успіху можна досягти в тому випадку, якщо ви здатні зробити це швидко, якісно і з мінімальними витратами.

Виробники швейної продукції

Виробники швейних виробів можуть бути розділені на наступні категорії, в залежності від формування їх прибутку:

  • Ті, хто формує дохід за рахунок просування ТМ. Для цього мало купити плоттер для друку лекал. Необхідно розробити свій власний дизайн і структуру товарів, після чого – займатися просуванням на ринку. В цьому випадку можна навіть використовувати власні ресурси, а працювати за рахунок наймання підрядників. Асортимент одягу тут буде досить великий, а реалізація може здійснюватися через власні точки продажів, як роздрібні, так і оптові. Розвиток ТМ пов'язане з високими ризиками, проте в результаті вас чекає хороша норма прибутку.
  • Ті, хто сконцентрований на своєму виготовленні. Нерідко такі фірми є підрядниками і займаються партійними пошиттям. У цьому випадку часто доводиться вибирати вузьку спеціалізацію. Також можливо мати цех повного циклу – від конструювання і до упаковки. Витрати на розвиток і підтримку ТМ відсутні.

Ситуація з категорією спецодягу/однострою дещо інша. На цю одяг ніяк не впливає мода. Головне – практичність і відповідність ГОСТу (наприклад, при пошитті медичної форми). Замовник часто сам встановлює вимоги до цієї категорії продукції. Продавати такий товар вигідно великими партіями. Найзручніше знайти замовника, вигравши тендер.

Перед початком своєї справи обов'язково визначтеся з нішею. Це залежить від ваших особистих переваг: ви хочете розвивати свій бренд, здобути популярність і визнання або ж прагнете виключно до заробітку. Не забувайте, що у першому випадку вам потрібно буде найняти досвідченого дизайнера, конструктора, а також маркетолога. Знадобиться лабораторія з плотером, принтером та іншою технікою для створення експериментальних моделей. У другому ж випадку часто можна обмежитися лише наймом технолога, але можна і обзавестися повноцінною штатом.

Початок виробництва

Ті, хто вирішують розробляти свою марку, найчастіше вибирають побутові вироби або спортивний одяг. Уніформа в основному стає кращим вибором для 2-ої групи підприємств.

Бизнес по пошиву одежды

Для початку роботи важливо правильно підібрати приміщення. Якщо ви плануєте невелике виробництво зі штатом до 10 осіб або середнє підприємство до 25 осіб, то, крім приміщення для виробничих потужностей, вам потрібно:

  • склад;
  • вбиральня;
  • гардероб;
  • їдальня;
  • кабінети.

Їх загальна площа буде приблизно дорівнює площі виробничого приміщення. Площа останніх залежатиме від варіації товарів, що виготовляються та кількості персоналу:

  • легкий трикотаж: до 5 м2на особу;
  • складна текстильна продукція: до 6 м2;
  • верхня: до 8 м2.

Також багато що залежить від моделі і розмірів ріжучого плоттера та іншої техніки. Приблизні цифри в результаті підрахунків будуть наступними: текстильні вироби при штаті 15 осіб потребуватимуть близько 75 м2. Та ж площа потрібно для допоміжних приміщень. Загальна цифра складе 150 м2. Якщо ж ви плануєте створювати свою ТМ, подбайте про приміщення під офіс для адміністративних працівників, для складу тканин, шоурума, відділу продажів і т. д. Вони займуть близько 100 м2 або більше.

Що ж можна зробити для економії на виробничій площі? Перший варіант – змінний графік 2/2 по 12 годин. Ще один варіант – правильне розміщення. Оренда в центрі міста вийде дорожче, ніж на околиці / в області або спальному районі. Таким чином, можна заощадити до 30% бюджету.

Зверніть увагу на фонд робочого часу. Якщо в штаті є 15 чоловік, при 8-годинному робочому дні і 22 робочих дні, то фонд складе 2640 людино-годин. При цьому важливо враховувати непередбачувані ситуації, наприклад, лікарняні, відпустки, простої. Для цього віднімається 10% часу. В результаті ми отримаємо 2376 чол.-годин/міс.

Пам'ятайте, що на пошиття кожного виробу відводиться певний час. Для цього потрібно ознайомитися з галузевими нормами. Нерідко підприємства встановлюють власні норми, в залежності від сучасності устаткування, приміщення, кількості працівників та інших критеріїв. Починаючи справу, норми можна запозичити у дослідної фірми.

Розглянемо кілька прикладів нормативів:

  • легке плаття: 0,7 години;
  • штани: 30 хв-1 годину;
  • куртка: 1,5-2 години і т. д.

Говорячи про спецодязі, час можна скоротити, оскільки вироби будуть однаковими. Розглянемо приклад щомісячної виробітку при виготовленні уніформи:

2376 чол.-годин / 1 година (потрібно в середньому для пошиття куртки без підкладки) – 2376 виробів.

Виходячи з цього, можна прикинути виручку:

2376 од. * 100 грн. (середня собівартість пошиття 1 куртки) = 237 600 грн.

У представлених підрахунках матеріали і фурнітура поставляються замовником, тому ці витрати не приймаються до уваги. Пам'ятайте, що якщо мова йде про тендері або постійному виробництві, то закупівлею тканин та інших матеріалів доведеться займатися самостійно.

Плоттер для друку лекал та інше устаткування для початку справи

Сьогодні питання про купівлю широкоформатного плоттера та іншої техніки вирішується швидко і просто. В залежності від доступного бюджету, ви навіть можете купити ріжучий плоттер в Україні б/у. Вибираючи техніку, обов'язково звертайте увагу на якість. Відмінним вибором буде японська продукція, наприклад, швейні машини Juki і оверлоки «Джуки». «Джуки» – це зарекомендувала себе японська фірма, яка виробляє високоякісне обладнання вже більше 80 років. Машина Juki стане вірним помічником при відкритті справи. Серед плотерів добре зарекомендували себе плотери для друку лекал Sinajet.

Бизнес по пошиву одежды

Вам також буде потрібно ріжуче обладнання (ріжучі плоттери) і ножі. Їх можна придбати виробництва КНР або Польщі. Нова промислова швейна машина Juki може обійтися вам в районі 70 000-280 000 грн. і більше, в залежності від конкретного типу. Щоб точно розрахувати витрати, важливо чітко визначитися з особливостями майбутнього виробництва і необхідною технікою. Не менш важливі:

  • асортимент;
  • обсяги виробництва;
  • плани на розширення/модернізацію.

Крім обладнання, вам може знадобитися програмне забезпечення. Це потрібно в тому випадку, якщо в штаті присутні конструктори. Крім швейних машин «Джуки», подбайте про те, щоб купити в Україні хороший плоттер і, можливо, дигитайзер. Врахуйте, що конструктор необхідний лише в тому випадку, якщо ви плануєте постійно розробляти новий моделі.

Подумайте про закупівлю матеріалів. Якщо ви плануєте самостійно набувати тканини у великих обсягах, то крім промислових швейних машин JUKI, вам також необхідно браковочно-промерочное обладнання. Воно може обійтися в районі 90 000 грн. Незайвим буде обладнати складське приміщення стелажами, етикет-принтерами та іншою технікою. Такі ускладнення не потрібні, якщо ви плануєте виготовляти типову продукцію і невеликими партіями. Останнім етапом буде оснащення офісного приміщення. Потрібно придбати меблі та оргтехніку.

Про що слід подбати?

Ще один важливий аспект, які слід враховувати при організації бізнесу з пошиття одягу, – це сертифікація виробів. Ознайомтеся з поточними законами України стосовно категорії, яку ви обрали. Сертифікації підлягає більшість видів продукції.

Питання підбору співробітників

Пошук персоналу може виявитися непростим завданням. Спеціалізованих установ, які готують швейних фахівців, стає все менше. До того ж, не кожен випускник захоче йти працювати за професією. Серед працюючих на сьогодні швачок зустрічаються переважно жінки 40 років. Ризик втрат підвищується, оскільки нерідкі невиходи і, як наслідок, простої. Найпростіше організувати потокове виробництво, при якому кожен фахівець буде виконувати певні завдання (наприклад, працювати на промисловому оверлоці Juki). При цьому рекомендується найняти кілька універсальних фахівців, які в разі непередбачених обставина змогли б замінити відсутніх.

Вибираючи такий принцип роботи, необхідно подбати про контроль якості виробництва на кожному етапі. Цей метод побудови роботи відрізняється від роботи кравця в ательє, де одна людина відповідає за виготовлення вироби цілком. Робота вимагає:

  • швидкості;
  • копіткості;
  • максимальної акуратності.

Якщо пропустити шлюб на одному з етапів, він перейде на інший непоміченим. Ось чому необхідний контроль якості. В іншому випадку ситуація може призвести до шлюбу одного виробу або навіть цілої партії, а також подальшим фінансових збитків.

Бизнес по пошиву одежды

Крім того, що треба купити машинку («Джуки» або іншу), потрібно підібрати інженерно-технічних працівників. До них відносяться:

  • технологи;
  • конструктори;
  • техдизайнеры;
  • фахівці відділу технічного контролю (відповідальні за роботу машинки Juki, оверлока, плотерів і т. д.);
  • завідувач виробництвом.

Економити на цих фахівців не рекомендується, адже це може призвести до серйозних фінансових збитків.

Згідно з підрахунками, наведеними вище, пошиття фірмових костюмів в цілому може окупити зарплату працівників, оренду і різні витрати. Однак при давальницькій принципі роботи ви ризикуєте загальмувати власний розвиток, працюючи за чужим вимогам, без власного дизайну і системи збуту.

Якщо ж ви почнете розвиток своєї справи, будьте готові до збільшення грошових витрат. Крім того, що ви збираєтеся купити струменевий плоттер в Україні, потрібні й інші витрати на розробку, виробництво і збут. Проте в результаті грамотного побудови процесу, ваші доходи значно зростуть.

Своя торгова марка

Якщо ви прийняли рішення про створення ТМ, то розгляньте кілька способів її просування:

  • відкриття магазину/мережі (вимагає серйозних вкладень);
  • реалізація через інші роздрібні точки;
  • інтернет-магазин: свій/сторонній (відсутність можливості примірки);
  • продаж франшизи.

Обов'язково вивчіть всі достоїнства і недоліки, після чого виберіть оптимальний варіант.

Кращим вибором буде відкриття вузькоспеціалізованого цеху, який виготовляє продукцію великими партіями. Це зажадає мінімум вкладень і організації, а прибуток при цьому буде максимальною.

Замовити будь-яке промислове швейне обладнання, задати питання або отримати вичерпну консультацію Ви можете за телефонами:

+38 067 383 90 53 (моб.) Kyivstar
+38 063 383 90 53 (моб.) Lifecell
+38 050 383 90 53 (моб.) Vodafone