Власний бізнес з виготовлення та реалізації шкільної уніформи

332 11.06.2019

Питання шкільної форми не раз піднімався в нашій країні. У давні часи уніформа була обов'язковим атрибутом кожного школяра, що дозволяє всім виглядати «на рівних». Складався комплект зазвичай з коричневого сукні з манжетами, фартушками і комірами для дівчаток або з піджаків і брюк темно-синього кольору для хлопчиків. В радянські часи форма була строго обов'язкова. У 90-х роках ситуація змінилася, але питання про введення уніформи постійно піднімався. Багато прихильники шкільної форми впевнені, що завдяки їй у дітей з'являється мотивації і стимул, вони відчувають себе частиною соціуму і рівними з іншими.

Власний бізнес з виготовлення та реалізації шкільної уніформи

На сьогоднішній день питання про запровадження в навчальних закладах шкільної форми варто також гостро. Однак мова вже не йде про форму єдиного зразка, як це було в минулому. Легка промисловість зараз переживає не самі світлі часи. При цьому кількість школярів не зменшується. У зв'язку з цим швидко організувати і налагодити виробництво єдиної шкільної форми з однакових тканин, зі схожою фурнітурою і з повною розмірною сіткою просто нереально. При цьому кожна школа може самостійно прийняти рішення про введення шкільної уніформи та інших вимогах до зовнішнього вигляду учнів.

У зв'язку з цим бізнес з виготовлення шкільної форми може виявитися дуже прибутковою справою. Його рентабельність та окупність можуть бути вражаючими. Це пов'язано з тим, що купувати шкільну форму необхідно один, а то й два рази на рік. Враховуючи середню вартість уніформи, можна заробити чималі гроші.

Незважаючи на те, що будь-яка швейна фабрика представляє собою велике виробництво, її відкриття не вимагає великих вкладень. Вимоги до організації виробництва зазвичай стандартні. Важливо пам'ятати, що:

  • для розміщення швейних машин та іншої техніки потрібен простір з хорошою вентиляцією і опаленням;
  • необхідно найняти персонал з відповідною кваліфікацією і досвідом (у тому числі технологів, модельєрів і кравців);
  • потрібно придбати промислову техніку (в тому числі оверлоки, швейні машини, праски, манекени і т. д.).

Перед початком бізнесу варто як слід довідатися про особливості швейного виробництва, а потім врахувати їх.

Секрети успіху

Існують три головних складових вашого успіху на цьому терені:

  • якість товарів;
  • вартість;
  • зв'язку.

Обов'язок купувати шкільну форму ще не означає, що батьки повинні звертатися до якогось конкретного виробника. Важливо лише дотримуватися загальні вимоги до зовнішнього вигляду. Таким чином, у статуті навчального закладу зазвичай прописуються:

  • колірна гамма;
  • моделі та інші вимоги.

Також батькам можуть порекомендувати виробників, у яких вигідно зробити замовлення. Про це можна домовитися з директором. Але не забувайте, що навряд чи хоч один батько буде купувати формений одяг, яка не отримала відповідні сертифікати, має неохайний вигляд або виконана з низькоякісного матеріалу, має дивні фасони і кольори, та й коштує зовсім недешево. Так що подбайте про ці дрібниці, оскільки від них безпосередньо залежить ваш прибуток.

Поговоримо докладніше про зовнішньому вигляді уніформи. Існує помилка, що виробництво одягу для дітей – це процес набагато більш простий, ніж виготовлення дорослих речей. Насправді ж цей процес досить трудомісткий і має певні особливості. При розробці моделей такого одягу вам неодмінно знадобляться послуги модельєра-технолога, який має колосальний досвід в цій справі.

Найчастіше таким видом діяльності починають займатися люди, які безпосередньо пов'язані з виробництвом одягу. Можливо, вони працювали конструкторами, модельєрами-технологами і т. д. чи випадковий чоловік, який мало знайомий з галуззю, вирішиться на власне виробництво. А ті, хто все ж вирішується, зазвичай моментально прогорають. Досвідчені ділки не рекомендують відкривати спільний бізнес, хоча вартість організації навіть невеликого виробництва досягає $7500 (при виготовленні близько 200 одиниць в день).

Якщо ви не хочете брати кредит, то можна скористатися іншим способом. Знайдіть парочку засновників, заздалегідь передбачивши подальшу можливість вашого поділу. Крім того, не потрібно намагатися осягнути неосяжне. Виберіть певну спеціалізацію (шкільна форма) і займайтеся тільки нею. В іншому випадку вам доведеться докуповувати обладнання, наймати додаткових працівників, а це може вилетіти в копієчку.

Організація виробництва

Найбільший обсяг вашого бюджету, ймовірно, піде на наступні позиції:

Власний бізнес з виготовлення та реалізації шкільної уніформи

Таким чином, промислове обладнання можна віднести до найбільш витратною категорії витрат. Крім того, це ще й одна з найважливіших категорій. Необхідно чітко визначитися з типами, кількістю та локалізацією цих машин. Всі ці питання можна довірити досвідченим технологам. Проект обійдеться близько $1000. Згідно експертного думку, ці невеликі витрати моментально окупляться, а також дозволять максимально грамотно організувати виробничий процес. Більше того, ви зможете заощадити на швейних машинах, уникнувши зайвих витрат на непотрібну техніку.

Інше важливе питання – приміщення. Для швейного виробництва необхідна чимала площа. Оскільки виробництво шкільної форми являє собою масштабне підприємство, то варіант з кравчинею на дому тут точно не пройде. У цьому випадку ви просто не зможете контролювати якість товару, а чим це загрожує, ми вже з'ясували раніше. Вам потрібно буде врахувати у статті витрат як орендну плату, так і вартість комунальних платежів. Сума буде залежати від регіону, а також місця розташування об'єкта, що орендується (центр/околиця). Не забувайте, що занадто віддалені райони зажадають великих витрат на транспортування техніки та матеріалів. Площа приміщення залежить від кількості співробітників. В середньому при штаті 10 осіб необхідно близько 100 м2 площі.

Вибираючи приміщення, важливо оцінити його стан. Краще всього підбирати вже готові варіанти, які не потребують додаткових вкладень. Там бажано повинно бути:

  • наявність мережі з напругою 380 В;
  • зручний і просторий під'їзд;
  • стоянка для транспортних засобів (у тому числі, вантажного транспорту).

Ідеальним варіантом буде оренда приміщення в працюючій фабриці.

Орендуючи приміщення, вам доведеться заздалегідь підготувати проект. Саме його потрібно буде надавати під час різних перевірок, включаючи Санепідемстанцію, пожежників, співробітників енергомережі і інші органи. Вартість розробки проекту розраховується в залежності від квадратури. Для швейного обладнання та інших елементів виробництва вам буде потрібно як мінімум 400 м2. Також потрібно подбати про складських і підсобних приміщеннях, адміністративних кімнатах, місцях для відпочинку/перекусів і т. д.

Організація міні-цеху

Якщо ви не плануєте відкривати велике виробництво, а на перших порах вам достатньо десятка працівників, то вам буде потрібно наступна техніка:

  • універсальні машинки для сточування (близько 7-8 штук);
  • оверлоки (краеобметочные машинки) в кількості 2 штук;
  • гудзиковий напівавтомат (знадобиться для виготовлення костюмів);
  • петельна напівавтоматична машина.

Якщо ви не плануєте нічого масштабного, то вам підійде і б/у техніка. У цьому випадку повний комплект обладнання буде коштувати близько $2000. Нова техніка обійдеться вдвічі, а то і втричі дорожче. Звичайно ж, вона і вона прослужить значно довше, а ви заощадите на ремонті, обслуговуванні і, як наслідок, збитки від простою.

Крім іншого, вам обов'язково знадобиться парова установка для разутюживания. Вона являє собою праска, парогенератор і стіл з вакуумним відсмоктуванням. Коштує установка приблизно $1000.

Інший важливий аспект – закупівля сировини та фурнітури. Виділіть для цього окрему частину бюджету (приблизно $1500). З одного боку, проблем із закупівлею виникнути не повинно зважаючи величезного асортименту матеріалів. Однак з іншого боку, це може стати проблемою, адже існують матеріали, що не піддаються традиційній обробці. До них відносяться, наприклад, ворсисті тканини. На вигляд готового виробу впливає не тільки тканина, але і дрібні деталі, такі як застібки або гудзики. Вони ж здатні визначити ступінь зручності вироби. Що стосується шкільної форми, то всі її елементи повинні бути досить міцними, з обробленими краями, а також із захистом від защемлення.

Власний бізнес з виготовлення та реалізації шкільної уніформи

Важливо розуміти, що основна маса постачальників реалізує свій товар виключно за передоплатою. Вам це може бути невигідно як молодому підприємству, однак такий порядок. У майбутньому, коли ви зарекомендуєте себе як надійний партнер, ви завжди зможете домовитися про відстрочку. В залежності від вашого асортименту, вам можуть знадобитися різні тканини. При пошитті шкільної уніформи необхідні:

  • дублерин/флізелін;
  • спеціалізована костюмна тканина;
  • одежні тканини;
  • матеріали для підкладки (наприклад, віскоза/саржа/поліестер).

Хорошим вибором виявляться змішані матеріали, в складі яких присутні натуральні і штучні волокна. Вони виявляться дешевше натуральних, але при цьому будуть мати кращі властивості у порівнянні з синтетикою (менше мнуться, більш приємні до тіла тощо).

Ціна однієї і тієї ж тканини теж може відрізнятися. Купувати дорогу костюмку для шкільної уніформи просто безглуздо. В результаті вироби будуть недоступні для більшості батьків. До того ж, костюм розрахований всього на рік, тому навіть заможні люди навряд чи захочуть так витрачатися. Говорячи про це, мається на увазі в першу чергу форма для початкової школи. Рідкісний старшокласник сьогодні захоче носити стандартну уніформу, адже всі прагнуть бути стильними та відповідати модним віянням. Більш того, розкид розмірів в цьому віці буде вже набагато ширше.

Шити нестандартні розміри буде нереально дорого і нерентабельно. Та й сенс у формі буде втрачено, якщо половина учнів буде носити звичайний повсякденний одяг. У цьому випадку актуально встановлювати часткову уніформу для старших та середніх класів. Наприклад, вони можуть носити однакові жилети, галстучки або ж одяг однієї забарвлення (традиційний білий верх, чорний низ). В результаті ми можемо зробити висновок, що найкраще націлитися на молодший шкільний вік. Для них підійде стандартна розмірна сітка, а в разі чого можливо зробити дрібні подгоны, наприклад, підшити брюки/спідниці або навіть обрізати їх, якщо дитина невеликого зростання.

Питання оформлення

Організовуючи власне виробництво шкільної уніформи, вам буде потрібно зареєструватися як СПД або юрособа. Якщо ви хочете, щоб безпосередньо працювати зі школами та іншими освітніми установами, краще віддати перевагу другому варіанту. Оформлення буде тривати довше, а коштувати дорожче, проте перед вами буде відкрито більше можливостей.

Загальні відомості

Попередньо слід вивчити всі нюанси швейній індустрії, особливо якщо ви ніколи не мали з нею справу. Це не буде зайвим навіть у разі найму кваліфікованого персоналу, який буде відповідати за всю роботу на виробництві.

Незалежно від типу вироблених виробів, процес включає декілька основних етапів:

  • підготовка тканини (матеріал оглядають в спеціальному цеху, заміряють, відбраковують);
  • фрагмент (використовується спеціальний розкрійний стіл і лекала, за допомогою яких розкроюють деталі. Якщо підприємство велике, то спочатку виконується так званий «грубий» крій допомогою ножа, після чого стоншення здійснюється за допомогою стрічкової машини);
  • нумерація деталей;
  • передача готових деталей на швейний цех.

Власний бізнес з виготовлення та реалізації шкільної уніформи

Більша частина техніки зазвичай універсальна, тому дозволяє виконувати безліч різних операцій. Але існує робота, що вимагає використання спеціального обладнання, наприклад, оверлоков, гудзикових/петельних автоматів і т. д. У випадку з великим виробництвом застосовуються машинки поузлової обробки (вони обробляють манжети, кишені тощо). В більшості випадків в кінці процесу виробництва одягу проводиться волого-теплова обробка. В результаті виріб набуває товарний вигляд.

Оптимальна кількість осіб для середнього підприємства складе близько 25. Щоб оптимізувати виробництво і виключити простої обладнання, найчастіше фабрики працюють у дві зміни. Що стосується графіки, то це може бути 2/2 при повному робочому дні з додатковим вихідним днем у неділю. Кожна бригада працівників повинна включати:

  • кравчинь;
  • бригадира;
  • працівників по волого-теплової прибирання;
  • закрійників (2 людини);
  • лаборанта (для пошиття першого зразка виробу по моделі).

При виготовленні шкільної уніформи нових моделей буде досить мало, тому можна доручити виготовлення першого екземпляра виробу модельєра або конструктору. Зазвичай виробники шиють одну і ту ж уніформу протягом багатьох років, не вносячи істотних змін.

Ще один важливий людина на виробництві – це керівник або директор. Наявність постійного бухгалтера, електрика і механіка необов'язково. Їх можна запрошувати на вимогу. Раз на місяць вам, швидше за все, будуть потрібні послуги механіка, щоб оглянути обладнання і, при необхідності, провести профілактичні роботи. У випадку з великими виробництвами має сенс найняти штатного механіка, який буде постійно стежити за станом обладнання. При цьому головними співробітниками завжди залишаються технолог, модельєр і конструктор. Незайвим буде найняти людину, яка буде відповідати за матеріали, витратні матеріали і збереження готової продукції. Цим займається комірник.

Ще одне важливе питання, яке потрібно вирішити, – це питання збуту. Тут і стануть в нагоді ваші зв'язки. Інший важливий аспект – це система заохочення тих, хто бере участь у збуті готових виробів. З директорами навчальних закладів потрібно домовлятися безпосередньо, а вони, в свою чергу, вже запропонують ваш товар батькам учнів.

Існують і інші шляхи збуту продукції, про які не слід забувати. До них належать дитячі магазини одягу, торгові центри і універмаги, точки на ринках і т. д. У роздрібних магазинах передбачена націнка на товар в розмірі 25-40% від початкової вартості. Нерідко виробники намагаються знизити собівартість товарів за рахунок використання синтетики і неякісного сировини, економії на підкладкових матеріалах і т. д. для підвищення власного прибутку. Робити цього, звичайно, не варто, адже ви ризикуєте втратити клієнтів.

Відкриваючи справу, важливо також пам'ятати, що ваш бізнес буде мати чітку сезонність. Максимальні обсяги продажу зазвичай спостерігаються з травня по вересень, коли дітей активно збирають в школу. При цьому з жовтня по квітень робота не закінчується. Це активний період пошуку клієнтів, договорів про співпрацю зі школами, участі у галузевих заходах та пошуку партнерів. На фабриках ж триває пошиття уніформи.

Переваги бізнесу

Пошиття шкільної уніформи має масу переваг. Вам не доведеться чекати, поки весь ваш товар буде повністю розпроданий реалізаторами. Ви отримуєте оплату практично відразу, оскільки продавати уніформу ви будете батькам безпосередньо. Примірка на дитину і сама покупка зазвичай тривають не більше одного дня. Інша важлива перевага – економія на оренді. Оскільки реалізація відбувається прямо в школі, знімати приміщення під магазин вам не доведеться.

Крім того, виробники шкільної форми не повинні витрачатися на рекламу або вести співробітництво з оптовими фірмами. Єдине, що вам може знадобитися, – це створення сайту з фото та описом моделей. Це дуже зручно для тих, хто не готовий витрачати фінанси на розкрутку бренду. На бирках і лейблах вашого одягу необхідно обов'язково вказувати виробника і контакти (наприклад, адреса сайту).

Основні витрати

При організації швейного виробництва уніформи вам потрібно врахувати всі статті витрат. Сюди увійдуть:

  • оренда приміщень;
  • фонд зарплати співробітників;
  • реєстрація підприємства;
  • придбання обладнання;
  • непередбачені витрати.

Рекомендується вибрати приміщення на периферії для економії на орендній платі. Зарплата співробітників зазвичай відрядна.

Не варто сподіватися на моментальну окупність. Як правило, її термін становить близько півтора років. При вдалому збігу обставин і грамотному підході до справи бізнес може окупитися за рік, як стверджують досвідчені підприємці.

Замовити будь-яке промислове швейне обладнання, задати питання або отримати вичерпну консультацію Ви можете за телефонами:

+38 067 383 90 53 (моб.) Kyivstar
+38 063 383 90 53 (моб.) Lifecell
+38 050 383 90 53 (моб.) Vodafone