Свій бізнес: як відкрити ательє з нуля

187 11.06.2019

Пошиття одягу і підгонка в ательє мають попит. Одним не подобається одяг, яку пропонує ринок, іншим не хочеться витрачати гроші на покупку нового плаття, якщо можна вкоротити, вшити або переробити улюблене старе. Статистика показує, що навіть в кризові періоди ательє приносить дохід – люди економлять на одязі, і частіше звертаються за послугами ремонту.

Свій бізнес: як відкрити ательє з нуля

У зв'язку з цим стрепенулися і підприємці. Вони бачать зацікавленість в послузі, і починають роздумувати, а не відкрити підприємство з пошиву та ремонту одягу. Вважається, що цей бізнес організувати зовсім нескладно. Витрати мінімальні, терміни теж, а влаштуватися можна і в ТРЦ, і в невеликому офісі.

Але щоб задум вдався, потрібно спочатку:

  1. Купити професійне і розрахована на інтенсивну експлуатацію обладнання.
  2. Вибрати зручний для майстрів приміщення.
  3. Найняти швачок з досвідом.

Яке обладнання підходить для майстерні, а яке – ні? З яким обладнанням можна стартувати, а що можна докупити пізніше? Ми зібрали всю необхідну інформацію, вичавили «сік», так сказати, щоб вам було простіше зрозуміти, що до чого.

З чого почати?

Ательє починається не зі швейної машини, а з аналізу послуг. Чим ви плануєте займатися? Підгонкою і дрібним ремонтом? А може, не хочете обмежувати себе, і будуєте плани про повноцінне виробництво з пошиття ділової, повсякденного одягу, виробів з хутра або шкіри?

Є 2 види ательє:

  1. З ремонту одягу (звичайна майстерня).
  2. По пошиттю одягу (повноцінне ательє з примірочними, зручними диванами для відвідувачів тощо).

Що стосується попиту, то обидва види однаково популярні. Ситуація з сучасної легкої промисловістю відома всім: ринок переповнений дешевої низькоякісної китайським одягом. Для когось норма викидати отношенное пачками і закуповувати нове «з останньої колекції». Комусь не до душі виглядати так само, як 90% людей на вулицях міста. Перша категорія людей звертається в ательє, щоб перешити блискавку, вкоротити, підігнати по фігурі те, що купили через Інтернет. Друга – замовляє пошиття одягу за індивідуальними мірками і фасонам. На кожен тип ательє знайдуться свої покупці.

Клієнти – ось на чому потрібно зосередитися

Купити хороше обладнання, знайти кваліфікованого майстра і повісити яскраву вивіску «Ательє» – недостатньо. Клієнти повинні про вас дізнатися. А як це зробити, якщо ви орендували квартирку на околиці міста? Хто захоче добиратися до вас 2 години і стояти в пробках?

Свій бізнес: як відкрити ательє з нуля

Більше шансів на успіх у ательє, яке знаходиться в центрі або поруч з ним. Для невеликого бізнесу, сфокусировавшегося на ремонті одягу, цілком достатньо офісу площею 20-30 квадратів. Добре, якщо ви соседствуете з великим будівельним магазином або ТРЦ. Якщо ж у планах великі обсяги, потрібно приміщення побільше – від 50 квадратів і більше. Важливо продумати розташування людей: зручно повинно бути і персоналу, і клієнтам. Ідеально, якщо буде виділена площа під прийом відвідувачів і місце для примірки.

Якщо прив'язатися до конкретних локаціях не виходить (ТРЦ, магазини), подивіться на прохідність в зоні, де хочете відкритися. Великі потоки людей є не тільки в центрі міста, але і в спальних районах – супермаркети, кінотеатри, жваві вулиці.

Взагалі клієнт завжди йде на майстра. Якщо швачка виконує свою роботу на «відмінно» і за адекватні гроші, бізнес одержує всі шанси на процвітання.

Повернемося до нашим двом типам ательє, і поговоримо трохи про дуеті «ціна-якість».

Очевидно, що вартість пошиття ділового костюма в ательє вище, ніж дрібний ремонт у майстерні. Стануть звертатися люди до вас, або вважатимуть за краще купити готовий виріб дешевше і в звичайному магазині? Якщо людині не все одно, що він носить (а так найчастіше і буває з діловими людьми), він прийде до вас, і не стане носити зшиті не по його фігурі речі. Однак пам'ятайте, що сучасні клієнти не люблять чекати. Якщо пошиття сукні займає 3 тижні, наступного разу до вас можуть не прийти. Швидкість роботи + адекватна ціна = одні з найпривабливіших критеріїв для споживачів.

А як же реклама? Ті, хто вже відкрив свою справу, радять почекати з повноцінною рекламою по всьому місту. Для початку цілком достатньо помітних банерів, вивісок та плакатів. Їх варто розмістити в місці розташування ательє/майстерні, в межах кварталу. Рекламу в інтернеті і соціальних мережах можна запускати пізніше, коли ви трохи встанете на ноги.

Оснащення

Вирушаючи на пошуки обладнання для ательє, потрібно розуміти різницю між цим типом підприємства і повноцінним виробництвом з пошиття одягу. Виробництво, де відшиваючи на потоці, від техніки вимагає максимум; ательє і вже тим більше майстерня з ремонту – немає. Якщо ви тільки починаєте, досвіду немає, і ви не знаєте, як піде справа (і піде взагалі) сенсу в покупці автоматизованих і дорогих машин немає. Зверніть свою увагу на звичайну неавтоматизированную техніку (ту, яку купують для домашнього використання).

Якщо ви вирішили зосередитися на пошитті одягу для дітей, дорослих чи текстилю для дому, вам потрібно сформувати певний імідж. Популярність серед великого кола людей важлива. Як її досягти? Зробити ставку на якість. Якщо ваші рядки – диво, обробка петель акуратна, а підшивочні роботи – вище всяких похвал, люди будуть про вас говорити.

Свій бізнес: як відкрити ательє з нуля

Однак акуратні петлі, шви і обробка краю можливі лише, якщо ви гарненько проаналізували задачі, і правильно вибрали обладнання. Приміром, новачкові не обов'язково купувати распошивальную машину відразу ж, а ось без хорошого оверлока ніяк не обійтися.

Якщо говорити про гроші, то мінімальний капітал на купівлю обладнання виллється в суму близько 50 тис. грн. Це з урахуванням, що одяг відшивають на професійних машинах, призначених для використання на виробництві. Майстерні по подшиву і підгонці виробів, особливо на початкових етапах, цілком достатньо побутових моделей. В обох випадках, агрегати повинні бути якісними. Краще купити відразу дорогу японську машинку, ніж мучитися з китайської.

Яке обладнання знадобиться в ательє? Починати потрібно з самого необхідного:

  1. Швейна машинка.
  2. Оверлок*.
  3. Праска з відпарювачем.
  4. Прасувальна дошка.
  5. Розхідники (ножиці, шпильки, голки, лекала і т. д.).

*Якщо в майстерні часто працюють з трикотажем, можна придбати 4-х нитковий оверлок (його можна застосовувати і на 3-х нитках). Цей апарат може бути як професійним, так і побутовим. У випадку з оверлком для звичайних домашніх операцій, зверніть увагу на 2-, 3 - і 4-хниточные девайси. Такі оверлоки дозволяють швеї зробити як класичний краеобметочный шов, так і подрубочную рольову позицію. Також на ринку є оверлоки 2-в-1, які виконують функцію розпошивальні машини (наприклад, Juki 735MO).

На початкових порах молодому підприємцю складно відшукати кошти на придбання повного комплекту машин. Починайте з малого, і дивіться, як йде бізнес. Однак не забувайте, що чим ви швидше замініть найпростіші машини на професійні (розраховані на великі обсяги), тим швидше збільшите список послуг і їх якість.

Успішний бізнес залежить від сміливості підприємця

Читають бізнес-літературу знають: щоб піднятися на вершину, треба усвідомлювати свою мету і позбавитися від страху. Це твердження працює і для IT, і для видавництва, і для швейної справи. Все, про що ми писали раніше – це лише орієнтовні цифри, списки і приклади, які базуються на досвіді інших людей. Конкретні дані можна розрахувати тільки на основі індивідуального, деталізованого бізнес-плану. Без ретельного аналізу (потік клієнтів, витрати, можлива прибуток і т. д.) ніяк.

І все ж основним критерієм успіху залишається цілеспрямованість. Якщо ви самі не вірите в себе, у свої сили і мрії, жоден самий продуманий план не допоможе. Готуйтеся до того, що не вільна ніша, в ній сотні ідентичних вашому підприємств. Прийшовши у цей бізнес, конкуренції не уникнути, і це нормально. Якщо не чекати манни небесної, а ретельно і спокійно працювати – результат буде.

Свій бізнес: як відкрити ательє з нуля

Обов'язково знайдіть те, що виділяє вас серед конкурентів, створіть свою унікальну торгову пропозицію. Розкажіть клієнтові, чому йому варто прийти до вас, що такого особливого у вашому ательє, чого не можуть запропонувати інші. Не чекайте, коли почнуть сипатися замовлення – йдіть назустріч клієнту першим. Наприклад, запропонуйте людям вже готові рішення:

  • новий стиль в одязі, сучасний крій;
  • авторські розробки;
  • текстильні вироби для дому;
  • аксесуари, які доповнять наряд і стануть відмінним подарунком.

Покажіть клієнтові, що ви дбаєте про нього. В цьому плані важлива увага, ввічливе звернення, зручні роздягальні і усміхнений персонал. Подумайте, як спростити життя клієнта. Запропонуйте йому готові аксесуари і варіанти комбінації з одягом. Дуже небагато людей знаходять час на те, щоб створити ідеальний образ. Якщо на похід по магазинах і купівлю сукні вони й викроюють пару годин, то ось з прикрасами та детальною опрацюванням способу виходить не завжди. Цілком можливо, що саме це і стане родзинкою вашого ательє – ви пропонуєте не виріб, але показуєте, як і з чим його можна носити. Такий підхід не залишить байдужим, бо всі решта напевно зайняті зовсім іншим. Покажіть клієнту, що він для вас важливий.

Словом, не бійтеся експериментувати і винаходити. Так, перешкод не уникнути, але вони-то і гартують. Рухаючись вперед, долаючи перешкоди, ви стаєте професіоналом. Не бійтеся труднощів і обов'язково реалізуйте своє бажання відкрити ательє.

Замовити будь-яке промислове швейне обладнання, задати питання або отримати вичерпну консультацію Ви можете за телефонами:

+38 067 383 90 53 (моб.) Kyivstar
+38 063 383 90 53 (моб.) Lifecell
+38 050 383 90 53 (моб.) Vodafone