Виробництво подушок і ковдр як бізнес

618 11.06.2019

Масивні ковдри з вовни і подушки великого обсягу втратили свою популярність. На зміну натуральним матеріалам і наповнювачів, не позбавленим недоліків, прийшли більш сучасні, дешеві та практичні синтетичні, які мають ряд переваг перед традиційними. Це дозволило не тільки мінімізувати витрати на організацію бізнесу, але й автоматизувати процес виробництва ковдр, подушок.

Виробництво подушок і ковдр як бізнес

Текстильний бізнес – один з найбільш рентабельних капіталовкладень, адже постільна білизна та приладдя завжди затребувані на ринку. Їх використовують всі верстви населення незалежно від соціального стану і матеріального становища. До того ж подібна продукція не схильна модним віянням, що вигідно відрізняє її від інших виробів з текстилю та мінімізує витрати на фахівців для створення дизайну. Зміни можуть стосуватися хіба що наповнювач постільних речей, а це не вимагає масштабних перебудов і заміни установок на виробництві. Дослідження показали, що частка продукції, виробленої даною галуззю від загального номінального обсягу промислової області, становить близько 40%.

Початок виробництва

Для випуску аксесуарів для сну і відпочинку і створення виробництва необхідно приміщення. Площа його повинна буде перевищувати 100-150 квадратних метрів без обліку складських приміщень, адже подушки і ковдри, безсумнівно, займають досить багато місця, незважаючи на малу вагу, а, значить, без додаткових приміщень для зберігання матеріалів для виробництва та самої готової продукції не обійтися.

Найбільш високі вимоги покупець пред'являє до одеялам за рахунок їх тривалого терміну експлуатації. Таким чином, їх, в порівнянні з іншими постільними товарами, виготовляти найважче. Український ринок наповнений ковдрами, відрізняються за багатьма характеристиками:

  • щільності,
  • матеріалів,
  • розміру (полуторні/двоспальні, для дітей),
  • за часом року (тонкі літні, з додатковим утепленням, зимові, демісезонні).

Розміри ковдр залежать від стандартів, прийнятих у країні.

Для нашої країни характерне використання ковдр для двоспальних ліжок євро-стандарту (200х220 см). Він також є найбільш поширеним і зустрічається в багатьох країнах світу. «Англійський» стандарт, він же «радянський» (175х205 см), який також затребуваний вітчизняним споживачем, king-size або євро-максі (220х240 см). Рідше можна зустріти ковдри для двоспальних ліжок розміром 180х210 див. Варто враховувати і особливості окремих країн. Наприклад, для жителів Італії та Німеччини «стандартним» залишається квадратне ковдру 2х2 м. Полуторні ковдри мають два стандартних розміри: 150х200 см і 143х215 див.

Ковдри для новонароджених та дітей старшого віку відрізняються; перші являють собою квадрат 120х120 см, а другі – більш подовжені і мають розмір 110х140 див. Нерідко також можна знайти нестандартні моделі різних форм, наприклад, круглі. Однак, вони менш зручні та популярні. Частіше подібні ковдри виготовляються за індивідуальним замовленням з урахуванням особливостей конструкції самого ліжка і її розмірів.

Асортимент продукції

Асортимент постільних речей (зокрема, ковдр) повинен мати сезонну градацію наповнення. Найбільш легкими й тонкими залишаються літні ковдри, в той час як для осені і весни використовуються демісезонні – вони більш теплі. Найбільш важкими і теплими залишаються зимові ковдри. Кожна модель, в залежності від здібностей зберігати тепло, маркується. Частіше зустрічається маркування точками, що позначає ступінь збереження тепла (одна – для літнього ковдри, п'ять – для зимового). На здатність зберігати тепло, крім кількості і типу наповнювача, впливає також вид матеріалу, з якого виготовлений продукт.

Виробництво подушок і ковдр як бізнес

Існують такі види ковдр:

  • синтетичні (можуть містити поліефір, акрил, поліестер);
  • з наповнювачем (наповнені ліоцелом, хутром, верблюжою шерстю, містять шовк (іноді подвійний його шар), мериносової вовни, кашеміром);
  • з відкритим вовняним покривом (шкури тварин, піддані вироблення).

Найбільш популярними на теренах нашої країни залишаються ковдри, містять різні наповнювачі. Кашемірові по праву вважаються найдорожчими, адже процес виготовлення ковдри з рідкісного і повністю натуральної сировини, яка збирається вручну, досить дорогий. Кашемір не тільки володіє хорошими показниками збереження тепла і приємний на дотик, але і гіпоалергенний. Почесне срібне місце займають ковдри, наповнені шерстю верблюда. Цей матеріал являє собою суміш жорсткої ості (щільних волосся) і повітряного підшерстка. Ость зістригали з дорослих тварин. Як правило, вона значно дешевше вовни, яка була сострижена з верблюденят. Вовна молодих верблюдів має високий відсоток вмісту пушкового волосся, а так вона набагато м'якша те, як наслідок, дорожче.

Процес виробництва верблюжого ковдри складається з трьох етапів. Спочатку шість верблюда зістригають, потім прочісують і вирівнюють, і тільки після цього простегивают між двома полотнами тканини. Таким чином, на створення однієї ковдри йде чимало вовни, що і впливає на підсумкову його вартість, яка досить висока. Ковдри з верблюжої вовни цінують за їх високі зігріваючі якості. Ковдри з вовни овець породи меринос за тепловими властивостями не поступаються верблюжим, але більш важкі, тому їх ціна нижча.

Часто в процесі виробництва вовняних постільних речей (пледів і ковдр) використовується технологія скріплення вовни за допомогою високих температур. Дана технологія передбачає поєднання натуральної сировини у вигляді грубої вовни, штучних волокон. Дана суміш у вигляді суцільного полотна пресується між двох котушок, нагрітих до певної температури, чому синтетичні компоненти плавляться і скріплюють між собою окремі ворсинки вовни, чим і досягається цілісність полотна. Ця технологія активно використовується виробниками за рахунок зниження собівартості (використання більшої частини синтетичних волокон і жорсткої натуральної вовни).

Пухові вироби можуть бути наповнені пухом гусей (білих або сірих), качок і гагар. Ця категорія виробів піддається підвищеному контролю, а значить, і вимоги до продукції високі. Товар має відповідати вимогам українських Держстандартів. Починається виготовлення пухових постільних товарів зі збору пуху. Найбільш цінним вважається пух гусей (білих), які проживають в північних регіонах, так як вони мають щільний пір'яний покрив.

Товари високої вартості виготовляються з чистого пуху, який був ощипан прижиттєво і не має у своєму складі дрібних пір'я. Після складання сировини, воно піддається сортування та очищення. Під час сортування все сировина поділяється за змістом пуху, а під час чищення вилучаються каркасні махові, подрібнені, поламані пір'я, пір'я без острівний частини і частини подкрылка.

Процес обробки наповнювачів

Після первинної сортування сировину промивається, дезінфікується і обробляється речовинами, які видаляють з поверхні пір'я жировий шар, усувають проблему «звалювання» і надають пір'ям антистатичний ефект. Після обробки слід процес полоскання і віджимання за допомогою відцентрового механізму, з подальшою обсушкой в демпфері з підтриманням температурного режиму в 90 градусів. Термічна обробка дозволяє знищити всі бактерії, віруси та інші дрібні організми з пір'я птахів.

Оскільки перо дуже чутливий до високих температур і може оплавитися і запалати, така обробка відбувається в швидкісному режимі. Після обробки високими температурами пухові сировину охолоджується і слід на наступний етап сортування, який найчастіше автоматизований.

Виробництво подушок і ковдр як бізнес

Партія сировини піддається додатковому технічному контролю, тепер з долученням лабораторії, в процесі якого перевіряється якість майбутнього наповнювача. Наповнювач створюється шляхом змішування окремих компонентів, а рецептура диктована вимогами Госту. По закінченню сортування суміш, яка пройшла контроль спеціалістів, переміщується в цех, де відбувається набивання наповнювача в чохли. Невеликі виробники можуть купувати вже повністю готову сировину, скорочуючи витрати на всіх етапах, починаючи від збирання і обробки і закінчуючи орендою приміщення, в якому відбувається робота.

Чохли для ковдр, містять пух, виготовляються з натуральних щільних тканин, які мають повітро - і влагопроніцаємостью, і в той же час не дозволяють пуху просочуватися назовні. Матеріали для пошивки чохлів можуть бути абсолютно різноманітними, але частіше використовуються такі тканини як сатин, батист, шовк, трикотаж, бавовна з лиоцеловыми волокнами, жаккард, який прошивається особливим способом і має внутрішній кант, що перешкоджає вылезанию пір'я. По закінченню заповнення ковдру слід у швейний цех.

Як відбувається шиття ковдр та подушок

Вид наповнювача не впливає на спосіб пошиття. Так, розрізняють такі ковдри за типом рядки:

  • каростеп (візерункове);
  • стьобані.
  • касетні.

Найбільш якісними вважаються ковдри, прошиті касетним способом, який передбачає зшивання окремих частин ковдри (касет) між собою за принципом клаптикової ковдри, що перешкоджає збивання наповнювача в грудки і втрати форми ковдри в процесі експлуатації.

Візерунчасте (або каростеп) рядок, незважаючи на свій привабливий вигляд, не є виключно декоративною, а несе функціональне навантаження у вигляді перешкоди для збивання наповнювача у грудки під поверхнею чохла. Однак вона має суттєвий недолік у вигляді великої кількості битих дірок після проходження голки, чому через них нерідко вилазить наповнювач.

Стьобана ковдру завдяки стежці, виробленої на промислових швейних машинах, убережено від грудкування наповнювача в кутах виробу. Прошивка може бути паралельна або квадратна. Остання вважається більш надійною і довговічною, ніж та, в якій стібки розташовуються паралельно один одному.

Виробництво подушок і ковдр як бізнес

Останній етап – упаковка. Під час цього етапу готовий виріб поміщається в поліетиленовий пакет, всередину якого закладаються всі необхідні етикетки, і підлягає відправленню у складські приміщення для зберігання.

На хвилі популярності все частіше зустрічаються рослинні наповнювачі у вигляді бамбукового або евкаліптової волокна, які відрізняються екологічністю і натуральністю. Обидва матеріали відрізняються гарною волого - і повітропроникністю, не схильні до накопичення частинок пилу, гіпоалергенні, зносостійкі, наділені антибактеріальним і антистатичним ефектом. Обидва волокна добуваються з однойменних рослин в природному вигляді.

Процес отримання природного волокна виглядає так: стебла рослини витягується сердечник і піддається паровій обробці під високим тиском, завдяки чому виходить целюлоза. Використовується лише бамбук, який не піддавався обробці і має вік не більше 3-4 років. Целюлозу, яка була отримана, перетворюють у волокна, а далі – в пряжу, з якої шляхом ткацтва отримують полотно з бамбука. Бюджетні ковдри з бамбуковим наповнювачем, а точніше, чохли для нього, шиють з тика, який являє собою щільне полотно, що перешкоджає проникненню наповнювача назовні. Для більш дорогої цінової категорії ковдр з природним наповнювачем використовується сатин, відрізняється косим положенням ниток. Поряд з сатином використовуються і більш дорогі тканини (наприклад, той же волокно бамбука).

Шовк – ще один природний наповнювач, який використовується при виготовленні постільних товарів. Володіючи цілим рядом переваг у вигляді гипоалергенности, опору мікроорганізмів, здібності не м'ятися і т. д., він має один суттєвий недолік – ціну. У виробництві використовують всього декілька видів шелковины – «Туса» (дикий вид) і «Малбери», останній з яких цінується вище, а його якість визначається градацією класів по системі ABC. Перший клас – А (або тутовий шовк) має велику довжину волокон, тому вважається кращим.

Сорт шовк «Тусса» отримують з шелковины дикого шовкопряда, яка відрізняється теракотовим кольором і потребує відбілюванні, що призводить до руйнування структури і зниження якості.

Ковдри високої якості з шовку виробляють вручну. Волокна шелковины розтягуються і накриваються полотнами тканини, з пошаровим зміною напрямку. Тонке ковдру (літній) вагою 1200 м і розміром 220х240 см містить до 50 шарів шовку. Довгі волокна, які рівномірно розподілені між собою, утворюють щільний шар, до якого чохол пришивається. Ковдри з шовку, прошиті стьобаною рядком нижче за ціною як за рахунок наповнювача (частіше це сорт «Туса»), так і за рахунок автоматизації роботи.

Ковдри з синтетичними наповнювачами мають переваги перед натуральними вовняними і пуховими у вигляді гипоалергенности, м'якості і тривалого терміну експлуатації. Вони доступні більшості населення, адже низька собівартість і дешеві матеріали відображаються на ціні. До мінусів можна віднести погану волого - і повітропроникність, якщо наповнювачем служить синтепон. У разі якщо ковдра наповнене холлофайбером або подібним наповнювачем, ці проблеми не виникають.

Необхідне обладнання та фахівці

Технологія виробництва якісних товарів для сну і відпочинку вимагає участі професійних працівників, яких складно знайти, тому мала кількість компаній працюють за повним циклом. Більшість купує готову сировину і виробляє продукцію шляхом зшивання і наповнення чохлів.

Крім фахівців для виготовлення ковдр та подушок, потрібне обладнання, точний перелік якого залежить характеристик і видів виробленої продукції. Мінімальний набір необхідних установок обійдеться у півмільйона гривень. Швейні установки виробляють в Європі, Росії та Китаї.

Виробництво подушок і ковдр як бізнес

В процесі виготовлення потрібні:

  • столи для розкрою, окантовки, різання бейки, запялевания ковдр, обробки краю, перемотування тканого полотна,
  • верстати для обробки волокна,
  • дозатори наповнювача,
  • бактерицидна обладнання,
  • сортувальні автомати,
  • пакувальні апарати і багато іншого.

Виходом може стати придбання діючого бізнесу по виготовленню постільних речей (з випуском матраців). Таким чином, подібне виробництво з заявленої прибутком у 150 000 гривень (щомісяця) і оборотами в 1,5 млн. гривень, командою фахівців в 20 чоловік обійдеться в 5 млн. гривень. Площа, на якій розташовується обладнання, прирівнюється до 175 квадратним метрам, вартість оренди якої оцінюється в 20 000 грн/міс. + комунальні платежі (приблизно 5 000 грн/міс.). Загальний розмір заробітної плати на місяць – 75 000 грн.

Випуск продукції без урахування матраців коштує дешевше, однак, тоді не варто обмежуватися ковдрами та подушками, а вигідно виробляти ще й постільна білизна, що дозволить підвищити прибуток. Так, при показниках рентабельності до 50% бізнес окупиться протягом трьох років.

Замовити будь-яке промислове швейне обладнання, задати питання або отримати вичерпну консультацію Ви можете за телефонами:

+38 067 383 90 53 (моб.) Kyivstar
+38 063 383 90 53 (моб.) Lifecell
+38 050 383 90 53 (моб.) Vodafone